Xlntdoggies

tisdag 10 april 2012

Säsongen är igång

Ja, då kan man nog officiellt säga att säsongen är igång!


Det har blivit några tävlingar för hundarna och mig. Kit har hunnit ta två cert och sin första klass 3-vinst och Femme har börjat elda på bättre på tävlingar och vässat tider gentemot sina konkurrenter jämfört med tidigare. Själv känns det faktiskt också som jag har utvecklats vilket såklart känns bra.

Har just kommit hem från Skåne och en tredagars tävling och här blev det inte resultatmässigt något att skryta om precis. Ruskigt nära i flera lopp, men rivningar och ett och annat fall av mig satte stopp för topp-placeringar. Men det var ändå kul att köra i hallen och det var några banor som jag verkligen gillade där, jag kör bäst på banor som är "helt galna".

Eftersom jag var krasslig under veckan innan hade jag som  Kristian sade "inte lagt upp det för några världsrekord" och inte heller blev det bättre av att oljepumpen gick sönder och motorn skar i höjd med Norrköping på väg ned till Skåne... Kristian hjälpte till och hämtade den bilen så att Mija och jag kunde åka ned till Skåne i alla fall. Tur att man har en alla tiders sambo! <3

Kit tycker jag känns bättre och bättre och i sista hopp-loppet tänkte jag "fasiken vad hon driver!" Känns bra att hon har ett starkt eget driv mot linjen och hinder, på något sätt blir hon lite bättre på tävling och det är inte fy skam. Joplin var precis likadan och det är en ovärderlig egenskap. Femme är inte alls lika "på", men istället har hon många andra starka egenskaper på banan och det är dessa vi får försöka slipa till ännu mer.

Det är så skönt att det är vår (snart) så man kan träna ute!

Här är en film från Rättvik som visar Kit och Femme. Blandad kompott!


Nu är det påsklov för mig och jag ska ta det riktigt lugnt.

Ha en fin dag!

//Veronica






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar