Xlntdoggies

torsdag 10 november 2011

Finland-Here we come

Imorgon bitti går färjan till Åbo där jag ska stanna tillsammans med min vän Jenni i 10 dagar. Det blir tävling, träning och andra roligheter för hela slanten. Femme kommer tävla en dag och så får Kit Kat tävla tre dagar.
Blir bra att låta henne få lite erfarenhet av resa, boende borta, träning och tävling. I Åbo finns det flera agilityhallar och Jenni har bekanta i trakterna så det blir troligtvis träning på olika ställen och med olika hinder. Kanon för lilla kisse-katten! Vi kommer att koncentrera oss på unghundarna då båda har hundar i klass 1 och 2 som behöver erfarenheter.

Ser fram emot att träna tillsammans med Jenni. Jag tränar ensam 95% av all tid jag tränar och därför behöver jag någon som kan komma med bra feedback och där jag också kan ge feedback tillbaka. Vi har tränat vid ett par tillfällen tillsammans och har samma tänk, så det blir kalasbra!

Vi kommer också att ha möjlighet att träna för Silas Boogk 90 minuter med Jenni vilket troligtvis kommer att räcka ypperligt. För om jag har fattat folk rätt så är det "kuta" som gäller på Silas träningar.Och jag orkar inte springa 45 minuter i högsta tempo. Det vet jag! ;)

Kommer också att hämta hem fler filmer från Janita & Jaakko så alla ni som beställt men inte fått dessa kommer få dem skickade till er inom 14 dagar!


Troligtvis kommer en uppdatering om Finland när jag kommer hem, vet inte om jag har tillgång till internet under resan eller om jag har tid att skriva något :o).

Vill du mig något är det säkrast att skicka ett mejl!

Vi hörs!

//Veronica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar