Xlntdoggies

tisdag 11 oktober 2011

Klart man hänger med

Nu är det dags för programpunkten "Klart man hänger med". 

Med tanke på Norges obönhörliga fiske av knubbsälar och Lju(g)holts sätt att förena nytta med nöje ska vi se vad laget kan om just smidighet.

Jag kan asvlöja en sak: jag är förjävla osmidig. Förutom korkade kommentarer på facebook, misslyckade skämt och förmåga att inte läsa PM till tävlingar så besitter jag också en klumpighet som får Göran Persson att framstå som en prima ballerina.

Jag har nu insett att det är dags att ta tag i detta valfläsk på riktigt.

Förutom ett värkande vänsterknä efter mina försök till att få upp acceleration på halt gräs så har jag faktiskt tappat 5 kg  de senaste veckorna och självklart hänger jag med trenden och har en tränings-app på telefonen. Huruvida detta nya intag av hälsokost är en fluga återstår att se, men helt klart är att jag är mer taggad än någonsin att ge Sveriges och kanske världens agilityförare en match nästa säsong.

Jag har liksom inte varit matchklar det senaste året. Jag har hasat runt i ett töcken och tvingat iväg mig för att tävla fast jag inte har lust egentligen. Och om man ändå pratar om det så har jag ju sponsrat halva sveriges agilityklubbar genom att anmäla och inte dyka upp. Jag har tvingat mig själv att anmäla för att jag borde. I veckorna har jag borrat tänder på folk och helgerna har jag varit ett skal. Jo, så är det.

Men nu har jag tagit tag i det. Jag har sagt upp mig från mitt jobb på folktandvården för att flytta hem till hus, sambo och landet. Det älskade landet. Min egen agilitybana. Vad jag ska göra? Vette sjutton. Men inte veckopendla i alla fall. Lägga ned tandläkeriet? Nej, inte för alltid.

Och vad händer när man tar tag i saker och löser sin tråkiga situation? Jo, tankarna snurrar igen, om än lite rostiga i frånvaro av smörjmedel och jag får tillbaka lust att prestera, planera, genomföra och fundera. Återfödd till livet, om man så vill. :)

En av mina läxor är att vara mer nöjd med det jag gör. Och det är f-n inte lätt. För jag är tyvärr aldrig nöjd.
På tal om nöjd- nu lite kort om hundarnas framgångar efter att jag beslutade mig för att säga upp mig:


Fr. v: Wilma, Kit, Femme, Excel och Joplin på tur
SoSu sept-11
  • Kit, 1:a hopp 1
Karlstad sept-11
  • Femme, 1:a Agility 3
  • Femme, 1:a Hopp 3
  • Kit, 1:a hopp 1


Gotland sept-11

  • Femme, 1:a Hopp 3
  • Femme, 1:a Hopp 3
  • Excel 2:a Hopp 3
  • Kit 1:a Agility 1

Bache har gjort rätt Val. Val Kilmer kanske ska göra ett val snart?
Visserligen var inga av dessa tävlingar några mastodonter, det fanns andra tävlingar där fler folk var osv. Men det spelar f-n ingen roll!

För med facit i hand så har jag gjort rätt val.

Jag ska nog ta och rota rätt på Elida och Javas personliga träningsprogram som Elida konstruerade till mig 2010. För nu ska här kommas i form. Jag har nog aldrig känt mig så säker på det.

Nu är det färdigsnubblat






7 kommentarer:

  1. Ja och det kanske behövs en uppdatering/uppfräschning av programmet version 2012?
    Vi hörs om det.
    Räcker det inte med att jag ramlar på Gotlänska agilitybanor?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tycker du gör helt rätt och är stark som vågar
    göra något åt din situation.

    SvaraRadera
  3. Det är härligt när man tar sådana där beslut, man växer så i sig själv. Kram!

    SvaraRadera
  4. Låter som att du har gjort ett bra val!!!

    SvaraRadera
  5. Även om inte startfälten var maxade så vet jag att banorna inte var helt enkla på en av tävlingarna ;o) KRAM goa Veronica - det kommer bli kanon! Håller tummarna! Kram Ewa

    SvaraRadera
  6. Tack för att du gav mig skäl för att inte veckopendla! Har ett jobb på g i en annan stad och jag vet inte om jag får det, men får jag det så ska jag iaf inte veckopendla!

    SvaraRadera
  7. Heja dig! Du tänker helt rätt! Du får väl hålla agilitykurser och sälja jultidningar så blir det finemang! Du fixar det! :D

    SvaraRadera