Xlntdoggies

fredag 14 oktober 2011

Tävlingar- enbart för redan insatta?

Alla agilitynördar har väl vid något tillfälle våndats över det faktum att tävlingskalendern för nästkommande år dröjer för länge. 

Vi som är inbitna tävlingsidioter och sitter och trycker på F5 tre gånger i timmen från första september för att se när kalendern kommer, vet åtminstone hur vi ska hitta tävlingarna.

Jag tänker Julia, 13 år som sett agility på klubben när hon gick valpkurs. Hur ska hon hitta agilitytävlingar där hon kan se andra med Jack Russel tävla? Hennes mamma har såklart tävlat regional hästhoppning och vet hur man tar reda på information. Men inte ens hon kan hitta till kalendern på nätet. Knepig situation?

Nä, jag tycker det är illa att man ska behöva logga in på SBK-tävling för att kunna se när det arrangeras tävlingar. Därför hoppas jag att denna länk kan hjälpa: (adobe)

Tävlingskalender 2012/ Swedish agility competitions 2012

Nu är det bara att ta fram överstrykningspennan och sätta igång och high-lighta det du vill åka på. Efter det kan du ju försöka klämma in kvalitetstid med sambon/ kompisens födelsedag/ kollegans möhippa/ mammas söndagsstek/ brorsbarnens kalas och kanske bio med syster. (Lydnadsprov/MH/ valltävlingar/bruks kommer förmodligen före de tidigare kategorierna och plottas in där det saknas agility.)

Med denna avslutning kan jag inte annat än önska STORT LYCKA TILL! :D




1 kommentar:

  1. Hoppas länken fungerar, annars kanske någon kan skriva en rad här så jag kan ändra? tack!!!

    SvaraRadera